І. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ
Найменування: Програма курсів підвищення кваліфікації для педагогів закладів загальної середньої освіти «Організація інклюзивного навчання для обдарованих дітей в закладах загальної середньої освіти: методи, механізми та рівні підтримки».
Розробники: методистка кабінету координаційно-методичної діяльності, кандидат історичних наук Суховерська І. І.
Мета: науково-методичний супровід професійного розвитку педагогічних працівників у їх підготовці до ефективної організації освітнього середовища та створення сприятливих умов для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.
Напрям: створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі обдарованих дітей, зокрема:
· опанування інструментами забезпечення інклюзивного навчання (інклюзивна культура, інклюзивна політика, інклюзивна практика тощо), методиками та техніками роботи з обдарованими дітьми згідно рекомендованих навчальних програм, індивідуальної програми та плану розвитку дитини в закладах загальної середньої освіти;Вид: навчання за програмою підвищення кваліфікації.
Обсяг: 8 годин.
Форма навчання: очна, дистанційна.
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/набуватимуться:
· професійно-педагогічна компетентність – обізнаність із новітніми науково обґрунтованими відомостями з педагогіки, психології, методик для створення освітньо-розвивального середовища, що сприяє цілісному індивідуально-особистісному становленню учнів;Місце проведення: Комунальний заклад Львівської обласної ради «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти», заклади освіти Львівської області (платформа ZOOM).
Очікувані результати:
Унаслідок проходження курсів підвищення кваліфікації за цією програмою слухач:Документ, що видається за результатами підвищення кваліфікації: сертифікат
ІІ. ЗМІСТ ПРОГРАМИ
Час за робочою навчальною програмою – 8 годин
Організаційне заняття
Час за робочою навчальною програмою – 1 година
Тема 1. Інтеграційно-мотиваційне заняття
(практичне, 1 година)
1.1. Реєстрація учасників. Ознайомлення з програмою спецкурсу.Тема 2. Інклюзивна освіта як напрям державної політики демократичних держав світу
(лекція, 1 година)
План лекційного занять
2.1. Сучасна концепція розуміння філософії інклюзивної освіти в світі.Тема 3. Педагогічна фасилітація в умовах інклюзивного навчання
(семінар, 2 години)
План семінарського заняття
3.1. Завдання та функції фасилітативної взаємодії в умовах інклюзивного навчання.Тема 4. Інструменти забезпечення інклюзивного навчання
(лекція, 2 години)
План лекційного занять
4.1. Інклюзивна культура: цінності, переконання, правила.Тема 5. Механізми та рівні підтримки обдарованих дітей
(семінар, 2 години)
План семінарського заняття
5.1. Діагностика обдарованості учнів в умовах інклюзивного навчання.Контроль за знаннями слухачів проводиться послідовно й систематично: на практичних заняттях – індивідуальне та фронтальне опитування,виконання самостійної роботи; на лекціях – експрес-контроль, що передбачає постановку конкретних питань з теми.
Оцінювання розглядається як засіб одержання зворотної інформації про результативність підвищення кваліфікації та внесення коректив у методику роботи зі слухачами курсів. Оцінювання вербальне.
ІІІ. РОЗПОДІЛ ГОДИН ЗА ВИДАМИ ДІЯЛЬНОСТІ
Назви тем | Кількість годин | |||
Усього | Лекції | Практичні | Семінарські | |
Тема 1. Інтеграційно-мотиваційне заняття. | 1 | |||
Тема 2. Інклюзивна освіта як напрям державної політики демократичних держав світу | 1 | |||
Тема 3. Педагогічна фасилітація в умовах інклюзивного навчання | 2 | |||
Тема 4. Інструменти забезпечення інклюзивного навчання | 2 | |||
Тема 5. Механізми та рівні підтримки обдарованих дітей | 2 | |||
Всього годин: | 8 | 3 | 1 | 4 |