Інклюзивне навчання для обдарованих дітей
Ірина Іванівна Суховерська
23anuri@gmail.com
+380986378062
+380508687624
Інформація про курс

І. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ

Найменування: Програма курсів підвищення кваліфікації для педагогів закладів загальної середньої освіти «Організація інклюзивного навчання для обдарованих дітей в закладах загальної середньої освіти: методи, механізми та рівні підтримки».

Розробники: методистка кабінету координаційно-методичної діяльності, кандидат історичних наук Суховерська І. І.

Мета: науково-методичний супровід професійного розвитку педагогічних працівників у їх підготовці до ефективної організації освітнього середовища та створення сприятливих умов для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.

Напрям: створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі обдарованих дітей, зокрема:

· опанування інструментами забезпечення інклюзивного навчання (інклюзивна культура, інклюзивна політика, інклюзивна практика тощо), методиками та техніками роботи з обдарованими дітьми згідно рекомендованих навчальних програм, індивідуальної програми та плану розвитку дитини в закладах загальної середньої освіти;
· вдосконалення вміння забезпечувати педагогічний супровід обдарованих дітей в освітньому процесі;
·
розуміння основних принципів роботи з обдарованими дітьми.


Вид: навчання за програмою підвищення кваліфікації.

Обсяг: 8 годин.

Форма навчання: очна, дистанційна.


Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/набуватимуться:

· професійно-педагогічна компетентність – обізнаність із новітніми науково обґрунтованими відомостями з педагогіки, психології, методик для створення освітньо-розвивального середовища, що сприяє цілісному індивідуально-особистісному становленню учнів;
· психологічно-фасилітативна компетентність – усвідомлення ціннісної значущості фізичного, психічного, морального і соціального здоров’я дитини, здатність сприяти творчому становленню школярів, розвитку особистості, індивідуальності і колективу;
·
інформаційно-цифрова компетентність – здатність отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.


Місце проведення: Комунальний заклад Львівської обласної ради «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти», заклади освіти Львівської області (платформа ZOOM).

Очікувані результати:

Унаслідок проходження курсів підвищення кваліфікації за цією програмою слухач:
· вміє використовувати технології, форми та методи ефективної підтримки обдарованих дітей;
·
організовує процеси навчання, виховання і розвитку учнів з урахуванням їхніх потреб, здібностей і реальних навчальних можливостей;
·
забезпечує в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.

Документ, що видається за результатами підвищення кваліфікації: сертифікат

ІІ. ЗМІСТ ПРОГРАМИ

Час за робочою навчальною програмою – 8 годин

Організаційне заняття

Час за робочою навчальною програмою – 1 година

Тема 1. Інтеграційно-мотиваційне заняття

(практичне, 1 година)

1.1. Реєстрація учасників. Ознайомлення з програмою спецкурсу.
1.2. Формування очікувань учасників

Тема 2. Інклюзивна освіта як напрям державної політики демократичних держав світу

(лекція, 1 година)

План лекційного занять

2.1. Сучасна концепція розуміння філософії інклюзивної освіти в світі.
2.2.
Ключові принципи інклюзивної освіти.
2.3. Національне законодавство у сфері інклюзивної освіти.

Тема 3. Педагогічна фасилітація в умовах інклюзивного навчання

(семінар, 2 години)

План семінарського заняття

3.1. Завдання та функції фасилітативної взаємодії в умовах інклюзивного навчання.
3.2. Компетентності педагога-фасилітатора для роботи з обдарованими дітьми.


Тема 4. Інструменти забезпечення інклюзивного навчання

(лекція, 2 години)

План лекційного занять

4.1. Інклюзивна культура: цінності, переконання, правила.
4.2. Інклюзивна політика як стратегія створення рівних можливостей для всіх дітей, враховуючи їхні освітні потреби.
4.3. Особливості інклюзивної практики в організації навчання обдарованих дітей.


Тема 5. Механізми та рівні підтримки обдарованих дітей

(семінар, 2 години)

План семінарського заняття

5.1. Діагностика обдарованості учнів в умовах інклюзивного навчання.
5.2. Принципи диференціації та індивідуалізації освітнього процесу.

5.3. Психолого-педагогічні принципи та механізми організації освітнього процесу.

5.4. Сутність та модель підтримки обдарованих дітей (спеціальна, додаткова та універсальна).

Контроль за знаннями слухачів проводиться послідовно й систематично: на практичних заняттяхіндивідуальне та фронтальне опитування,виконання самостійної роботи; на лекціях – експрес-контроль, що передбачає постановку конкретних питань з теми.

Оцінювання розглядається як засіб одержання зворотної інформації про результативність підвищення кваліфікації та внесення коректив у методику роботи зі слухачами курсів. Оцінювання вербальне.

ІІІ. РОЗПОДІЛ ГОДИН ЗА ВИДАМИ ДІЯЛЬНОСТІ

Назви тем

Кількість годин

Усього

Лекції

Практичні

Семінарські

Тема 1. Інтеграційно-мотиваційне заняття.

1

Тема 2. Інклюзивна освіта як напрям державної політики демократичних держав світу

1

Тема 3. Педагогічна фасилітація в умовах інклюзивного навчання

2

Тема 4. Інструменти забезпечення інклюзивного навчання

2

Тема 5. Механізми та рівні підтримки обдарованих дітей

2

Всього годин:

8

3

1

4


Дорогі колеги!
Дозвольте відрекомендуватися!
Я - щаслива вчителька, яка працює з обдарованими дітьми.
Моя робота - це задоволення та можливість вдосконалюватися.

Викладання історії – це моя спроба втілити в життя ідею вільного доступу до цікавої системи історичних знань для учнів, яка є не лише навчанням у класичному розумінні, а інноваційною ювелірною майстернею з підготовки унікальних самородків, що здатні реалізувати усі свої конструктивні ідеї. Для мене та моїх учнів історія – це можливість отримати важливий досвід комунікації з минулого, на основі досвіду історичних діячів чи непересічних пересічностей. Моя система роботи побудована на основі сучасних педагогічних технологіях, головна мета яких — зробити процес навчання творчим та цікавим для дітей із кліповим мисленням. Використання елементів інноваційних технологій забезпечує формування стійкого інтересу учнів до історії, результатом якого є розвиток критичного мислення й формування мовленнєвої культури школярів та компетентної особистості.

Ірина Суховерська - кандидатка історичних наук, керівниця секції історії Малої академії наук, авторка статей з історіографії, політики пам'яті, педагогіки.